Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)

Post by Galaniitoluodda on Jul 21, 2018 12:20:45 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk

Jul 21, 2018 12:20:45 GMT 1        på skrivebordsversjon       
God ettermiddag, alle medlemmer på DonaldForum

Jeg er den i crewet som har hovedansvaret for designet på siden, og nå har jeg utarbeidet to forslag til nytt header-design og presentert det internt i crewet. Det nye designet (forslag A) fikk både positiv og negativ respons, og jeg har derfor besluttet å spørre dere vanlige brukere om hvilket design dere ville likt best. I tillegg har jeg nå laget et til forslag (forslag B), sjekk ut det også.

Gjerne kom med forslag og innspill i tillegg til å stemme i undersøkelsen.

----

Nåværende design:


Forslag A:


Forslag B:
Sist endret: Jul 21, 2018 22:09:36 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 180987|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Jul 21, 2018 15:54:02 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,927 poster
680 likerklikk
Jul 21, 2018 15:54:02 GMT 1        på skrivebordsversjon       
winterduck Avatar
Jul 21, 2018 13:36:37 GMT 1 @winterduck said:
Jag gillar/liker att du har plockat ner "Donaldforum > Home"-menyn. Men jag gillar inte/ikke att huvudmenyn är borta, det gör sidan svårare att navigera på. Jag tycker också att "Donald Forum"-rubriken är för liten. Du tog bort bilden i headern också. Det ser mer modernt ut, men jag tycker det ser trevligt ut med en tecknad bild :P

Så jag röstar för nuvarande design.
Jag kan hålla med om vissa saker du säger.. Jag har svårt att föreställa mig att huvudmenyn skulle vara högst upp men man vänjer sig säkert ganska fort. Jag tycker dessutom det ser mer proffsigt ut att ha den där uppe och dessutom kan ikoner säkert vara bättre med tanke på att forumet ska passa flera språk. Jag känner liksom dig att en tecknad bild är att föredra. Ifall man kör med det senare förslaget kanske det är möjligt att ha tecknade delar på bakgrunden eller någon annan stans. Loggan borde vara större. 

Jag brukar oftast vare emot nya designer men vänjer mig nästa alltid ganska fort. Jag röstade på den nya varianten men ser gärna att man gör några mindre förändringar på den innan man byter. 
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181017|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Kroken on Jul 21, 2018 16:02:55 GMT 1

Kroken Avatar
Kroken
Hakkespettene

Medlem siden January 2014
1,479 poster
201 likerklikk
Jul 21, 2018 16:02:55 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Det nye designet ser veldig modernt ut som winterduck sier og dette er også noe som jeg tror vil være med å trekke inn flere medlemmer til forumet. Samtidig mister forumet litt av den donald gnisten, og forumet ser mer ut som ett modernt men hvilket som helst forum.
Men dette er helt klart min mening, men vil gjerne være med på å forbedre forumets fremtid.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181024|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Kroken|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Jul 21, 2018 18:39:55 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Jul 21, 2018 18:39:55 GMT 1        på skrivebordsversjon       
@winterduck Noe som også går an er at man fortsatt har det gamle header-bildet øverst, og den store logoen der den har pleid å være, men så byttes den røde hovedmenyen ut med den nye, blåe (bare uten logoen), og når man scroller ned sida blir den blåe menyen hengende på toppen og da kommer også DonaldForum-logoen med der. Kanskje litt vanskelig å forstå, jeg skal prøve å gjøre det slik jeg snakker om og se hvordan det blir.
Sist endret: Jul 21, 2018 18:40:10 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181174|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Jul 21, 2018 18:42:05 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,927 poster
680 likerklikk
Jul 21, 2018 18:42:05 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Galaniitoluodda Avatar
@winterduck Noe som også går an er at man fortsatt har det gamle header-bildet øverst, og den store logoen der den har pleid å være, men så byttes den røde hovedmenyen ut med den nye, blåe (bare uten logoen), og når man scroller ned sida blir den blåe menyen hengende på toppen og da kommer også DonaldForum-logoen med der. Kanskje litt vanskelig å forstå, jeg skal prøve å gjøre det slik jeg snakker om og se hvordan det blir.
Det låter bra! Då syns bilden när man är högst upp på sidan men den stör inte när man bläddrar ner. 
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181180|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Jul 21, 2018 22:24:38 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Jul 21, 2018 22:24:38 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg har nå oppdatert førsteposten med et nytt forslag ("Forslag B") der jeg har tatt hensyn til @winterduck sine ønsker.

Gjerne stem på nytt dere også: @smash909 @shapur
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181298|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tor Duck on Jul 21, 2018 23:17:02 GMT 1

Tor Duck Avatar
Tor Duck
Hakkespettene

Medlem siden May 2013
7,349 poster
2,139 likerklikk
Jul 21, 2018 23:17:02 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg liker også B-designet veldig godt!
“Nature has cunning ways of finding our weakest spot.” ~ Call Me by Your Name
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181315|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Tor Duck|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Kroken on Jul 22, 2018 0:01:21 GMT 1

Kroken Avatar
Kroken
Hakkespettene

Medlem siden January 2014
1,479 poster
201 likerklikk
Jul 22, 2018 0:01:21 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Veldig flott design på forslag B!
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181326|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Kroken|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Veseticus Primus Rex on Jul 22, 2018 8:22:17 GMT 1

Veseticus Primus Rex Avatar
Veseticus Primus Rex
Hakkespettene
Moderator

Medlem siden May 2013
10,576 poster
3,116 likerklikk
Jul 22, 2018 8:22:17 GMT 1        på mobilversjon       
B!
//Spesial General Veset – også kjent som en "pompøs snarky kjærring."
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181404|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Veseticus Primus Rex|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tor Duck on Jul 22, 2018 20:07:57 GMT 1

Tor Duck Avatar
Tor Duck
Hakkespettene

Medlem siden May 2013
7,349 poster
2,139 likerklikk
Jul 22, 2018 20:07:57 GMT 1        på skrivebordsversjon       
shapur Avatar
2. Hemsidans namn dono.forum.net, visar att det är en norsk hemsida, och namnet i headern, DonaldForum, anspelar då på Kalle Ankas norska namn. Tror du du skulle kunna göra något i designen som tydligare markerar att detta är en skandinavisk Kalle Anka-sida, en undertext till rubriken Donaldforum i headern? Kanske en text med följande innehåll. "En skandinavisk Kalle Anka-gemenskap" (skriven på svenska, danska och norska), eller rent av på engelska "A scandinavian Dondald Duck community"?
Støtter!
“Nature has cunning ways of finding our weakest spot.” ~ Call Me by Your Name
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181596|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Tor Duck|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Jul 22, 2018 20:37:17 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Jul 22, 2018 20:37:17 GMT 1        på skrivebordsversjon       
@shapur

Jeg føler ikke det passer å putte det i headeren, det er ikke noen plass der det ville sett fint ut liksom. I tillegg er det kanskje litt unødvendig å vise det for innloggede brukere. I stedet foreslår jeg at vi kan legge inn en liten notis under headeren, som er synlig når man besøker siden som gjest / ikke innlogget. Noe slikt hadde nok vært smart uansett, for nå blir man bare møtt av et forum der basically alle kategoriene er låst (kun tilgjengelig for medlemmer) og ingen informasjon om forumet.

Man kunne f.eks. laget noe slik som dette:
(designet på boksen, samt formuleringen, er bare et ganske random første utkast)

I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181619|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Jul 22, 2018 20:55:40 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,927 poster
680 likerklikk
Jul 22, 2018 20:55:40 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Galaniitoluodda Avatar
@shapur

Jeg føler ikke det passer å putte det i headeren, det er ikke noen plass der det ville sett fint ut liksom. I tillegg er det kanskje litt unødvendig å vise det for innloggede brukere. I stedet foreslår jeg at vi kan legge inn en liten notis under headeren, som er synlig når man besøker siden som gjest / ikke innlogget. Noe slikt hadde nok vært smart uansett, for nå blir man bare møtt av et forum der basically alle kategoriene er låst (kun tilgjengelig for medlemmer) og ingen informasjon om forumet.

Man kunne f.eks. laget noe slik som dette:
(designet på boksen, samt formuleringen, er bare et ganske random første utkast)

Du har absolut en poäng med att nya medlemmar kanske inte känner sig speciellt välkomna. Infordopion om forumet hade därför varit ganska smart. Designen på boxen hade man behövt ändra då det nu ser mer ut som ett varningsmeddelande men jag förstår att det bara var ett test nu. 
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181631|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Jul 22, 2018 21:04:10 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Jul 22, 2018 21:04:10 GMT 1        på skrivebordsversjon       
robsan Avatar
Galaniitoluodda Avatar
@shapur

Jeg føler ikke det passer å putte det i headeren, det er ikke noen plass der det ville sett fint ut liksom. I tillegg er det kanskje litt unødvendig å vise det for innloggede brukere. I stedet foreslår jeg at vi kan legge inn en liten notis under headeren, som er synlig når man besøker siden som gjest / ikke innlogget. Noe slikt hadde nok vært smart uansett, for nå blir man bare møtt av et forum der basically alle kategoriene er låst (kun tilgjengelig for medlemmer) og ingen informasjon om forumet.

Man kunne f.eks. laget noe slik som dette:
(designet på boksen, samt formuleringen, er bare et ganske random første utkast)

Du har absolut en poäng med att nya medlemmar kanske inte känner sig speciellt välkomna. Infordopion om forumet hade därför varit ganska smart. Designen på boxen hade man behövt ändra då det nu ser mer ut som ett varningsmeddelande men jag förstår att det bara var ett test nu. 
Ja, det er generelt veldig dårlig med informasjon om forumet – selv hvis man logger inn. I går lagde jeg denne siden: dono.forums.net/page/informasjon , som man også finner link til i footeren nederst på siden ("Om DonaldForum.no"), men jeg har ikke skrevet noe der enda.

Ja, det bildet der var noe jeg bare redigerte veldig kjapt, det endelige designet vil ikke være slik.

Jeg har også tenkt på om man i det hele tatt trenger å vise fram listen med forumkategoriene, når man ikke engang kan trykke seg inn på dem. Hva med å bare vise en ren velkomst-/info-side og skjule forumkategoriene helt for gjester? Så kan de jo lage seg en bruker om de vil se rundt.
Sist endret: Jul 22, 2018 21:04:30 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181634|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Jul 22, 2018 21:11:53 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,927 poster
680 likerklikk
Jul 22, 2018 21:11:53 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Galaniitoluodda Avatar
robsan Avatar
Du har absolut en poäng med att nya medlemmar kanske inte känner sig speciellt välkomna. Infordopion om forumet hade därför varit ganska smart. Designen på boxen hade man behövt ändra då det nu ser mer ut som ett varningsmeddelande men jag förstår att det bara var ett test nu. 
Ja, det er generelt veldig dårlig med informasjon om forumet – selv hvis man logger inn. I går lagde jeg denne siden: dono.forums.net/page/informasjon , som man også finner link til i footeren nederst på siden ("Om DonaldForum.no"), men jeg har ikke skrevet noe der enda.

Ja, det bildet der var noe jeg bare redigerte veldig kjapt, det endelige designet vil ikke være slik.

Jeg har også tenkt på om man i det hele tatt trenger å vise fram listen med forumkategoriene, når man ikke engang kan trykke seg inn på dem. Hva med å bare vise en ren velkomst-/info-side og skjule forumkategoriene helt for gjester? Så kan de jo lage seg en bruker om de vil se rundt.
Egentligen var det nog en ganska bra idé. Det skulle nog vara en bättre start för framtida medlemmar. Ni måste bara se till så att det finns nog med infordopion om forumet och likande som får folk att känna sig välkomna.  Eventuellt skulle man ju där kunna skriva ut vilka kategorier som finns ifall det finns något intresse bland nya medlemmar att veta det. 
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181639|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tor Duck on Jul 22, 2018 21:25:17 GMT 1

Tor Duck Avatar
Tor Duck
Hakkespettene

Medlem siden May 2013
7,349 poster
2,139 likerklikk
Jul 22, 2018 21:25:17 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Galaniitoluodda Avatar
robsan Avatar
Du har absolut en poäng med att nya medlemmar kanske inte känner sig speciellt välkomna. Infordopion om forumet hade därför varit ganska smart. Designen på boxen hade man behövt ändra då det nu ser mer ut som ett varningsmeddelande men jag förstår att det bara var ett test nu. 
Ja, det er generelt veldig dårlig med informasjon om forumet – selv hvis man logger inn. I går lagde jeg denne siden: dono.forums.net/page/informasjon , som man også finner link til i footeren nederst på siden ("Om DonaldForum.no"), men jeg har ikke skrevet noe der enda.

Ja, det bildet der var noe jeg bare redigerte veldig kjapt, det endelige designet vil ikke være slik.

Jeg har også tenkt på om man i det hele tatt trenger å vise fram listen med forumkategoriene, når man ikke engang kan trykke seg inn på dem. Hva med å bare vise en ren velkomst-/info-side og skjule forumkategoriene helt for gjester? Så kan de jo lage seg en bruker om de vil se rundt.
Støtter! Vi kan ha en informasjonsside, men for nye brukere/gjester bør vi også ha en egen velkomsttekst.
“Nature has cunning ways of finding our weakest spot.” ~ Call Me by Your Name
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 181643|Tittel = Undersøkelse: Nytt header-design (OPPDATERT!!)|Utgiver = Tor Duck|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>