Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


18. desember – Vinn et "teleskop"

Post by Tralan on Dec 18, 2021 9:41:28 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,667 likerklikk

Dec 18, 2021 9:41:28 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Dagens kalenderluke for 18. desember er ute!

***

Premie til dagens vinner:



(Dekorasjonen kan benyttes på profilen og miniprofilen.)



Bestemor Ducks veteranbil er velkjent, og hun forbindes gjerne med bilen sin. Det alle kanskje ikke er klar over, er at Bestemor Duck bil faktisk er en el-bil. Bestemor Duck lever slikt sett veldig miljøvennlig.

Ikke alle er klar over hva som er bilmodellen. Spørsmålet vårt denne gangen er derfor:

Hva slags bil kjører Bestemor Duck / Bedstemor And / Farmor Anka?


a) El-bil av modell Betona Electric

b) El-bil av modell Detroit Electric

c) El-bil av modell Furtuna Electric



<ref>{{Referanse Dofo|Post = 254774|Tittel = 18. desember – Vinn et "teleskop"|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Dec 26, 2021 14:11:50 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,822 poster
376 likerklikk
Dec 26, 2021 14:11:50 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Hva? Er Farmor Anka (Bedstemor Duck) bil virkelig en el-bil? På hvilken måde? Tankar hun eller Mårten via et eluttag? Det kan jeg ikke huske at hverken hun eller Mårten Gås har gjort i nogen serie før. Det jeg derimod kan huske er at Mårten Gås har ved visse tilfælde kopplat (koblet) et par sladdar (wires) til motorens mekanism for at ladde op batteriet, men ... nå ... huh ... måske er det en elbil trods alt ... når man tænker efter :o

Det var derimod ikke noget man tænker over så meget når man så at Mårten Gås skulle oplade batteriet i bilens forreste del.
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 254845|Tittel = 18. desember – Vinn et "teleskop"|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Dec 28, 2021 0:07:08 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,667 likerklikk
Dec 28, 2021 0:07:08 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
Hva? Er Farmor Anka (Bedstemor Duck) bil virkelig en el-bil? På hvilken måde? Tankar hun eller Mårten via et eluttag? Det kan jeg ikke huske at hverken hun eller Mårten Gås har gjort i nogen serie før. Det jeg derimod kan huske er at Mårten Gås har ved visse tilfælde kopplat (koblet) et par sladdar (wires) til motorens mekanism for at ladde op batteriet, men ... nå ... huh ... måske er det en elbil trods alt ... når man tænker efter :o

Det var derimod ikke noget man tænker over så meget når man så at Mårten Gås skulle oplade batteriet i bilens forreste del.
Ja, Bestemor Duck kjører el-bil, etter det jeg kunne finne ut.

Det kommer frem i seriene at hun kjører Detroit Electric (ifølge Wikipedia), og Detroit Electric er en el-bilmodell.


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 254859|Tittel = 18. desember – Vinn et "teleskop"|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>