Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


hej hej

Post by NyfikenMussePigg on Mar 24, 2023 20:22:59 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,798 poster
375 likerklikk

Mar 24, 2023 20:22:59 GMT 1        på skrivebordsversjon       
supermann Avatar
Masse konspirasjonsteorier her 😆
Masser som ikke har nogen fantasi og kan skille mellem skämten 😆
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 260744|Tittel = hej hej|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by superhansen on Apr 11, 2023 11:41:34 GMT 1

superhansen Avatar
superhansen
Professorene

Medlem siden January 2023
2,312 poster
368 likerklikk
Apr 11, 2023 11:41:34 GMT 1        på skrivebordsversjon       
ja
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 260904|Tittel = hej hej|Utgiver = superhansen|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by mikkel on Apr 12, 2023 8:54:02 GMT 1

mikkel Avatar
mikkel
Danske

Medlem siden May 2018
501 poster
208 likerklikk
Apr 12, 2023 8:54:02 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg er virkelig skuffet over den drastisk nedadgående kvalitet af dine indlæg. Hvad skal dette overhovedet betyde?
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 260917|Tittel = hej hej|Utgiver = mikkel|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by superhansen on Apr 12, 2023 9:18:01 GMT 1

superhansen Avatar
superhansen
Professorene

Medlem siden January 2023
2,312 poster
368 likerklikk
Apr 12, 2023 9:18:01 GMT 1        på skrivebordsversjon       
mikkel Avatar
Jeg er virkelig skuffet over den drastisk nedadgående kvalitet af dine indlæg. Hvad skal dette overhovedet betyde?
Stop!
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 260919|Tittel = hej hej|Utgiver = superhansen|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by hote51 on May 5, 2023 16:45:35 GMT 1

hote51 Avatar
hote51


Medlem siden February 2022
89 poster
18 likerklikk
May 5, 2023 16:45:35 GMT 1        på mobilversjon       
Suedi
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261435|Tittel = hej hej|Utgiver = hote51|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by mikkel on May 9, 2023 7:10:44 GMT 1

mikkel Avatar
mikkel
Danske

Medlem siden May 2018
501 poster
208 likerklikk
May 9, 2023 7:10:44 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Ej, nu er nogen altså nødt til at hive en ordbog frem. Det her lyder jo bare som ren volapyk.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261492|Tittel = hej hej|Utgiver = mikkel|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by hote51 on May 9, 2023 20:36:24 GMT 1

hote51 Avatar
hote51


Medlem siden February 2022
89 poster
18 likerklikk
May 9, 2023 20:36:24 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Asgarv
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261499|Tittel = hej hej|Utgiver = hote51|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on May 10, 2023 7:55:31 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,798 poster
375 likerklikk
May 10, 2023 7:55:31 GMT 1        på skrivebordsversjon       
mikkel Avatar
Ej, nu er nogen altså nødt til at hive en ordbog frem. Det her lyder jo bare som ren volapyk.
Det er nok derfor som det hedder svensk forum, hvor svenskerne kan skrive på sit sprog, svenska.

Men der er nogle svenske ord som er samme som på dansk eller norsk. Tror nok sætningen (stycket/meningen) som skiller sig i vores skandinaviske sprog. Så det skal vel ikke være så svært at forstå, inte sandt?
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261506|Tittel = hej hej|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by mikkel on May 10, 2023 9:33:24 GMT 1

mikkel Avatar
mikkel
Danske

Medlem siden May 2018
501 poster
208 likerklikk
May 10, 2023 9:33:24 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
mikkel Avatar
Ej, nu er nogen altså nødt til at hive en ordbog frem. Det her lyder jo bare som ren volapyk.
Det er nok derfor som det hedder svensk forum, hvor svenskerne kan skrive på sit sprog, svenska.

Men der er nogle svenske ord som er samme som på dansk eller norsk. Tror nok sætningen (stycket/meningen) som skiller sig i vores skandinaviske sprog. Så det skal vel ikke være så svært at forstå, inte sandt?
Ja ja, du har sikkert ret i, hvad end du nu plaprer om, men uanset betydningen, er det da en smule underligt bare at skrive et enkelt ord uden nogen forklaring eller kontekst.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261517|Tittel = hej hej|Utgiver = mikkel|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by superhansen on May 10, 2023 10:41:30 GMT 1

superhansen Avatar
superhansen
Professorene

Medlem siden January 2023
2,312 poster
368 likerklikk
May 10, 2023 10:41:30 GMT 1        på skrivebordsversjon       
mikkel Avatar
NyfikenMussePigg Avatar
Det er nok derfor som det hedder svensk forum, hvor svenskerne kan skrive på sit sprog, svenska.

Men der er nogle svenske ord som er samme som på dansk eller norsk. Tror nok sætningen (stycket/meningen) som skiller sig i vores skandinaviske sprog. Så det skal vel ikke være så svært at forstå, inte sandt?
Ja ja, du har sikkert ret i, hvad end du nu plaprer om, men uanset betydningen, er det da en smule underligt bare at skrive et enkelt ord uden nogen forklaring eller kontekst.
Miklo du har virkeligt ingen humor.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261521|Tittel = hej hej|Utgiver = superhansen|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on May 13, 2023 7:47:04 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,798 poster
375 likerklikk
May 13, 2023 7:47:04 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Så kan man ju undre sig hvad Miklo skrattar (griner) åt (ad) ... hvis Hansen skriver sådan ...
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261582|Tittel = hej hej|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by superhansen on May 15, 2023 9:59:16 GMT 1

superhansen Avatar
superhansen
Professorene

Medlem siden January 2023
2,312 poster
368 likerklikk
May 15, 2023 9:59:16 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
Så kan man ju undre sig hvad Miklo skrattar (griner) åt (ad) ... hvis Hansen skriver sådan ...
Ja, men hvis jeg ikke husker helt forkert, har du skrevet noget meget lignende engang. 
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261707|Tittel = hej hej|Utgiver = superhansen|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by joachimramlau on May 15, 2023 19:18:06 GMT 1

joachimramlau Avatar
joachimramlau
Milliardærene

Medlem siden May 2018
3,808 poster
331 likerklikk
May 15, 2023 19:18:06 GMT 1        på skrivebordsversjon       
mikkel Avatar
NyfikenMussePigg Avatar
Det er nok derfor som det hedder svensk forum, hvor svenskerne kan skrive på sit sprog, svenska.

Men der er nogle svenske ord som er samme som på dansk eller norsk. Tror nok sætningen (stycket/meningen) som skiller sig i vores skandinaviske sprog. Så det skal vel ikke være så svært at forstå, inte sandt?
Ja ja, du har sikkert ret i, hvad end du nu plaprer om, men uanset betydningen, er det da en smule underligt bare at skrive et enkelt ord uden nogen forklaring eller kontekst.
Miklo, nu kender jeg dig ikke personligt, men du virker til overhovedet ikke at have nogen sans for ordenes smag, ja for stavelsernes skrig af smerte og glæde, der går udenom - ihf i kontinuitetsk menneskelig forstand - nogen form for betydning eller mening. Har du aldrig bare kigget på et ord, ja, et bogstav, tænkt, hvordan sætter det sig i hovedet på netop DEN måde, hvordan udtrykker det sig både form- og lydmæssigt - fx hvordan a'et ligner en der er på vej ud af bagdøren eller hvordan t'et er granitisk hårdt - især når det står til sidst som i ordet evigt, evigt, evigt. Ja, du har virkelig ingen sans for livet udover i den kedelige mainstream kontinuitets- og sammenhængsforståelige (åhfuck!) menneskekultur. 
(og ja, jeg ved godt, at alfabetet er menneskeskabt, men de flimrer alligevel som deres egen togskinner forbi menneske-toget, helt uberørte. De snakker til os fra et andet sted fra og til et andet sted i os selv, måske ikke ligeså meget som træerne og spejlene, men fra en stadig uudsigelig kilde).
R.I.P Andeby
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261721|Tittel = hej hej|Utgiver = joachimramlau|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by mikkel on May 16, 2023 10:10:31 GMT 1

mikkel Avatar
mikkel
Danske

Medlem siden May 2018
501 poster
208 likerklikk
May 16, 2023 10:10:31 GMT 1        på skrivebordsversjon       
joachimramlau Avatar
mikkel Avatar
Ja ja, du har sikkert ret i, hvad end du nu plaprer om, men uanset betydningen, er det da en smule underligt bare at skrive et enkelt ord uden nogen forklaring eller kontekst.
Miklo, nu kender jeg dig ikke personligt, men du virker til overhovedet ikke at have nogen sans for ordenes smag, ja for stavelsernes skrig af smerte og glæde, der går udenom - ihf i kontinuitetsk menneskelig forstand - nogen form for betydning eller mening. Har du aldrig bare kigget på et ord, ja, et bogstav, tænkt, hvordan sætter det sig i hovedet på netop DEN måde, hvordan udtrykker det sig både form- og lydmæssigt - fx hvordan a'et ligner en der er på vej ud af bagdøren eller hvordan t'et er granitisk hårdt - især når det står til sidst som i ordet evigt, evigt, evigt. Ja, du har virkelig ingen sans for livet udover i den kedelige mainstream kontinuitets- og sammenhængsforståelige (åhfuck!) menneskekultur. 
(og ja, jeg ved godt, at alfabetet er menneskeskabt, men de flimrer alligevel som deres egen togskinner forbi menneske-toget, helt uberørte. De snakker til os fra et andet sted fra og til et andet sted i os selv, måske ikke ligeså meget som træerne og spejlene, men fra en stadig uudsigelig kilde).
Du har måske fat i noget. Forståelsen er op til læseren. Skribenten ønsker blot at give læseren noget at tænke over. Grenenes hvislen i forårsbrisen, tudsens højlydte kvækken fra mosens sumpede bredder, en moders hvisken før du lukker øjnene og forsvinder ind i en verden, hvor ord mister deres betydning. Efterlader kun formen, lyden, trænger gennem dit sind og vækker glemte følelser. Sproget er et menneskes vilje, beviset for dets individualitet, nøglen til forståelsen af dets identitet. Ordene er blot et middel til udvikling, åbenbaring og forbedring.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261736|Tittel = hej hej|Utgiver = mikkel|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by joachimramlau on May 16, 2023 13:35:23 GMT 1

joachimramlau Avatar
joachimramlau
Milliardærene

Medlem siden May 2018
3,808 poster
331 likerklikk
May 16, 2023 13:35:23 GMT 1        på skrivebordsversjon       
mikkel Avatar
joachimramlau Avatar
Miklo, nu kender jeg dig ikke personligt, men du virker til overhovedet ikke at have nogen sans for ordenes smag, ja for stavelsernes skrig af smerte og glæde, der går udenom - ihf i kontinuitetsk menneskelig forstand - nogen form for betydning eller mening. Har du aldrig bare kigget på et ord, ja, et bogstav, tænkt, hvordan sætter det sig i hovedet på netop DEN måde, hvordan udtrykker det sig både form- og lydmæssigt - fx hvordan a'et ligner en der er på vej ud af bagdøren eller hvordan t'et er granitisk hårdt - især når det står til sidst som i ordet evigt, evigt, evigt. Ja, du har virkelig ingen sans for livet udover i den kedelige mainstream kontinuitets- og sammenhængsforståelige (åhfuck!) menneskekultur. 
(og ja, jeg ved godt, at alfabetet er menneskeskabt, men de flimrer alligevel som deres egen togskinner forbi menneske-toget, helt uberørte. De snakker til os fra et andet sted fra og til et andet sted i os selv, måske ikke ligeså meget som træerne og spejlene, men fra en stadig uudsigelig kilde).
Du har måske fat i noget. Forståelsen er op til læseren. Skribenten ønsker blot at give læseren noget at tænke over. Grenenes hvislen i forårsbrisen, tudsens højlydte kvækken fra mosens sumpede bredder, en moders hvisken før du lukker øjnene og forsvinder ind i en verden, hvor ord mister deres betydning. Efterlader kun formen, lyden, trænger gennem dit sind og vækker glemte følelser. Sproget er et menneskes vilje, beviset for dets individualitet, nøglen til forståelsen af dets identitet. Ordene er blot et middel til udvikling, åbenbaring og forbedring.
Tak for et kvalitativt svar, omend med nogle pointer, jeg vil tillade mig at anholde. For det første er det ikke "glemte følelser" det vækker - eller måske, men ikke i aller højeste grad - men derimod hidtil ukendte følelser, ja, måske følelser der bliver ved med at være ukendte (ihf imens vi er i live som mennesker), for livskernen er - ligesom jordens kerne - dødeligt farlig og uopnåelig at komme ind til. Ja, du har ret, sproget er også et menneskes vilje, eller doperialet til at bryde ind i den generiske menneske-vilje, den helt og aldeles fornuftsbåret og (åhnej!) individuelle vilje, altså. 
Men som skrevet - ja, nu vil jeg altså skrive det igen, måske lidt klarere denne gang, til trods for at jeg ikke er helt klar over, hvordan og hvorledes det helt præcist forholder sig og hvorfor, men deri ligger den totale nydelsesværdi sikkert også, når man ikke helt, med sit fornuftige sind, kan sætte en finger på det, deri kommer den kropslige nydelse som en magnet der trækker sig til en metaloverflade - har bogstaverne også deres egen jamren, deres egen indefra-den-menneskeskabte-doperialitet-jamren, som et barn der ikke kan få døren op fra sit værelse og udbryderudbryderudbryder, men ikke kan høres, fordi vedkommende ikke kan råbe højt nok, eller forældrene (der repræsenterer ordene som middel, kan jeg lige pædagogisk indskyde, jaja) larmer for meget på den ene eller anden vis. Men det vækkes nogle gange i en som skrevet - jeg kigger på a'et og græder, jeg kigger på H'et og har lyst til at forlade verden, jeg kigger på J'et og får djævelske tanker, jeg kigger på T'et og bliver saglig og nøgtern som en kittel - og alt dette er en trance, jeg ikke kan finde ophav i, ikke tilhører (undskyld de mange gentagelser) det generiske menneske fyldt med al dets rableri om vilje og fornuft (ophav er desuden et andet emne, der er yderst kritiserbart samt udvikling som du også nævner, en anden ting, jeg må komme ind på senere).
R.I.P Andeby
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 261747|Tittel = hej hej|Utgiver = joachimramlau|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Quick Reply