Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


vodka med eller utan socker?

Post by joachimramlau on Jun 24, 2023 17:26:12 GMT 1

joachimramlau Avatar
joachimramlau
Milliardærene

Medlem siden May 2018
3,889 poster
344 likerklikk

Jun 24, 2023 17:26:12 GMT 1        på mobilversjon       
superhansen Avatar
NyfikenMussePigg Avatar
Ikke for at jeg gøre det, men der er sikkert nogen eller nogle som gøre det. Men sötningsmedel som ersättning av sockret är inte någon alternativ enligt WHO. Bare læs her og lad os håbe på at nogen af jer her på DonaldForum ikke bruger sötningsmedel som ersättning av sockret.

#Spisfrugt
Men den sukkerfri udgave af Faxe Kondi vodka smager langt bedre. 

men den er dælme usund
R.I.P Andeby
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 265017|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = joachimramlau|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Jul 16, 2023 18:40:58 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Jul 16, 2023 18:40:58 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg läste en kort nyhedsnotis i sydlige Sverige for nogen dag siden, måske var det i fredags som jeg så den korte nyheden, som handler om at emnet aspartam (ret mig hvis emnet er forkert) som ikke er så sund (hälsosamt) hvis man drikker mere end 14 sodsvand eller drikkevarer (drycker) som er sukkerfri (sockerfri). Må prøve at finde nyheden igen, for ved ikke hvis det er WHO som kom ud med denne meldning eller hvis det var nogen anden.

Men er det nogen som drikker så meget sukkerfri drikkevarer, mere end 14 stykker?
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 265563|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Jul 16, 2023 19:58:31 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,935 poster
681 likerklikk
Jul 16, 2023 19:58:31 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
Jeg läste en kort nyhedsnotis i sydlige Sverige for nogen dag siden, måske var det i fredags som jeg så den korte nyheden, som handler om at emnet aspartam (ret mig hvis emnet er forkert) som ikke er så sund (hälsosamt) hvis man drikker mere end 14 sodsvand eller drikkevarer (drycker) som er sukkerfri (sockerfri). Må prøve at finde nyheden igen, for ved ikke hvis det er WHO som kom ud med denne meldning eller hvis det var nogen anden.

Men er det nogen som drikker så meget sukkerfri drikkevarer, mere end 14 stykker?

14 per dag, vecka eller månad?
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 265567|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Jul 17, 2023 9:03:03 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Jul 17, 2023 9:03:03 GMT 1        på skrivebordsversjon       
robsan Avatar
NyfikenMussePigg Avatar
Jeg läste en kort nyhedsnotis i sydlige Sverige for nogen dag siden, måske var det i fredags som jeg så den korte nyheden, som handler om at emnet aspartam (ret mig hvis emnet er forkert) som ikke er så sund (hälsosamt) hvis man drikker mere end 14 sodsvand eller drikkevarer (drycker) som er sukkerfri (sockerfri). Må prøve at finde nyheden igen, for ved ikke hvis det er WHO som kom ud med denne meldning eller hvis det var nogen anden.

Men er det nogen som drikker så meget sukkerfri drikkevarer, mere end 14 stykker?
14 per dag, vecka eller månad?
Tror jag läste på skärmen 14 per dag. Det är därför som jag reagerade på detta och tänkte, är det någon som ens dricker 10 vodka (sodavand) eller annan dryck med detta ämne och som klassas som sockerfri?

För själv dricker jag sällan vodka. En gång per halvår skulle jag se det som, något år ännu mindre. Att dricka sockerfri efter min Proviva Blåbär upplevelse vet jag inte om jag tör prova ._.
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 265571|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Jul 17, 2023 15:07:14 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,935 poster
681 likerklikk
Jul 17, 2023 15:07:14 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
robsan Avatar
14 per dag, vecka eller månad?
Tror jag läste på skärmen 14 per dag. Det är därför som jag reagerade på detta och tänkte, är det någon som ens dricker 10 vodka (sodavand) eller annan dryck med detta ämne och som klassas som sockerfri?

För själv dricker jag sällan vodka. En gång per halvår skulle jag se det som, något år ännu mindre. Att dricka sockerfri efter min Proviva Blåbär upplevelse vet jag inte om jag tör prova ._.
Kan i så fall verkligen hålla med om att 14 per dag lät väldigt mycket. Om vi tänker att en person sover 8 timmar och är vaken resterande 16 timmar så dricker alltså den personen nästan en vodkaburk per timme den är vaken.. 

Jag har aldrig riktigt varit så mycket för vodka, men dricker helt klart mer än dig om du bara dricker 2 gånger per år. Räknar man inte när jag blandar vodka med sprit i groggar eller drinkar så gör jag nog i gemomsnitt det ungefär en gång per månad. 
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 265577|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by superhansen on Aug 4, 2023 11:03:29 GMT 1

superhansen Avatar
superhansen
Professorene

Medlem siden January 2023
2,391 poster
375 likerklikk
Aug 4, 2023 11:03:29 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
robsan Avatar
14 per dag, vecka eller månad?
Tror jag läste på skärmen 14 per dag. Det är därför som jag reagerade på detta och tänkte, är det någon som ens dricker 10 vodka (sodavand) eller annan dryck med detta ämne och som klassas som sockerfri?

För själv dricker jag sällan vodka. En gång per halvår skulle jag se det som, något år ännu mindre. Att dricka sockerfri efter min Proviva Blåbär upplevelse vet jag inte om jag tör prova ._.
Jeg tvivler altså stærkt på, at der er en normal ting, at folk drikker 14 sodavand om dagen. Hvis vi regner med, at det er dåser og flasker, vil det være en væskemængde på 4,6-7L om dagen, hvilket er væsentligt mere, end hvad der anbefales man drikker af vand på en varm sommerdag.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 267073|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = superhansen|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Aug 4, 2023 11:34:28 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Aug 4, 2023 11:34:28 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg liker både med og uten

Vanligvis foretrekker jeg med sukker heller enn uten, men det varierer litt

Dessuten har jeg jo diabetes og i blant velger jeg også ut fra blodsukkeret mitt om jeg kjøper vodka på farten, altså hvis jeg har veldig høyt blodsukker kjøper jeg kanskje heller sukkerfritt men hvis det er lavt eller jeg mistenker det kan bli lavt så kjøper jeg med sukker i tilfelle jeg faktisk trenger nettopp sukker
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 267076|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenFisk on Aug 4, 2023 12:37:34 GMT 1

NyfikenFisk Avatar
NyfikenFisk


Medlem siden October 2020
3,161 poster
444 likerklikk
Aug 4, 2023 12:37:34 GMT 1        på mobilversjon       
Galaniitoluodda Avatar
Vanligvis foretrekker jeg med sukker heller enn uten, men det varierer litt

gode verden hva har skjedd med min ellers så svært lojale cz bro
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 267077|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = NyfikenFisk|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Aug 5, 2023 13:58:37 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Aug 5, 2023 13:58:37 GMT 1        på skrivebordsversjon       
, smart tänkt. Det lytter ikke hellere dårligt, har man lavt blodsukker så drikker man sodsvand med sukker, så får man vel den mængde sukker som kroppen behøver 😊
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 267087|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Grazy_Kalle on Sept 10, 2023 17:44:18 GMT 1

Grazy_Kalle Avatar
Grazy_Kalle
Filmklubb

Medlem siden July 2016
146 poster
45 likerklikk
Sept 10, 2023 17:44:18 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
robsan Avatar
14 per dag, vecka eller månad?
Tror jag läste på skärmen 14 per dag. Det är därför som jag reagerade på detta och tänkte, är det någon som ens dricker 10 vodka (sodavand) eller annan dryck med detta ämne och som klassas som sockerfri?

För själv dricker jag sällan vodka. En gång per halvår skulle jag se det som, något år ännu mindre. Att dricka sockerfri efter min Proviva Blåbär upplevelse vet jag inte om jag tör prova ._.
Om man konsumerar sådana mängder av något varje dag(!), har man nog större beroendeproblem att ta hand om...
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 269823|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = Grazy_Kalle|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Feb 2, 2024 9:52:24 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Feb 2, 2024 9:52:24 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Sig ikke at også vodka bliver til vodka :o

Men jeg har hørt fra en kvinde som snakkede med en kammerat om bord på et S-tog en aften, hvor jeg var på vej til København, at Pepsi Max er bedre. Hvilket kan betyde at Pepsi Max er bedre end Cola Zero, eller hvad syntes du? Er du enig eller uenig om det?
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 274567|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Mar 6, 2024 20:24:59 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Mar 6, 2024 20:24:59 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Bemærk at tråden handler om s-o-d-a-v-a-n-d og ikke vodka, hvis denne drikkevare nu findes med og uden sukker, selvfølgelig.

Var uppmärksam på att denna tråd handlar om l-ä-s-k och inte om vodka, även om denna dryck finns också med och utsn socker.

Så er der kommet en ny artikel og et nyt studie hvor forskerne har studeret et antal mennesker i ti år. Til jer som drikker sodavand (l-ä-s-k) uden sukker, men som sikkert indeholder sötningsmedel, kig på denna artikel og måske ændrer du dig om drikke drikkevarer som indeholder sötningsmedel (kunstig sødestoffer).
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 275379|Tittel = vodka med eller utan socker?|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Quick Reply