Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


OPPGRADERING av DonaldForum

Post by Galaniitoluodda on Oct 1, 2017 18:34:55 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk

Oct 1, 2017 18:34:55 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Hvis alt går etter planen skal vi før eller senere (antageligvis innen utgangen av 2017) oppgradere DonaldForum fra Forums.net til et system jeg har kodet selv.

I den anledning lurer jeg på hvilke funksjoner dere savner her på Dofo så jeg kan se om jeg kan legge noen av dem inn på den nye sida. Om dere foreslår noe ekstremt komplisert vil det sikkert ikke komme med det første i hvert fall, men er sikkert flere småting som det er fort gjort å implementere i koden.


Under her skal jeg oppdatere sånn innimellom hvor langt jeg har kommet med systemet:

Status 1. oktober 2017 kl. 19.20


SIDER:
Publisering og administrering:
+ Publiseringsverktøy for å lage sider (som man kan ha i menyen liksom) er på plass
+ Støtte for å redigere og slette sider
- Publiseringsverktøyet har stygt oppsett/design
- Publiseringsverktøyet har ikke ordentlig teksteditor eller støtte for å legge inn bilder
- Om man skal legge sidene til i menyen må det gjøres via kildekoden

Brukeropplevelse:
+ Mulighet for å lese sidene
- Stygt oppsett


ARTIKLER:
Publisering og administrering:
+ Publiseringsverktøy for å lage artikler er på plass
+ Støtte for å redigere og slette artikler
+ Artikler man oppretter kommer opp på forsida
- Publiseringsverktøyet har stygt oppsett/design
- Publiseringsverktøyet har ikke ordentlig teksteditor eller støtte for å legge inn bilder

Brukeropplevelse:
+ Mulighet for å lese artiklene
- Stygt oppsett
- Ikke mulig å kommentere

FORUMET:
Publisering og administrering:
+ Implementert noe kode for administrering
- Ikke mulig å opprette eller slette seksjoner eller endre på forumoppsettet (dette må gjøres eksternt via MySQL)

Brukeropplevelse:
+ Mulighet for å se oversikt over alle forumseksjoner, gå inn i seksjonene og lese i trådene
- Ikke mulighet for å opprette tråder
- Ingen polls
- Ikke mulighet for å kommentere eksisterende tråder
- Ikke mulighet for å like poster

BRUKERSYSTEMET:
Administrering:
- Ikke mulig å banne brukere

Brukeropplevelse:
+ Mulig å opprette bruker
+ Mulig å logge inn
+ Mulig å logge ut
- Profilsidene finnes ikke enda
- Ikke mulig å endre på profilinformasjon eller brukerinnstillinger
- Ikke mulig å melde seg inn i/ut av klaner/grupper
- Ikke støtte for profilbilde
- Ikke støtte for å bytte passord

RETTIGHETER:
+ Mulig å melde folk inn i/ut av ulike klaner og grupper (men må gjøres eksternt via MySQL)
+ Mulig å innstille hvilke grupper skal ha tilgang til å se ulike sider og utføre ulike handlinger (må også innstilles eksternt)

DESIGN OG BRUKERVENNLIGHET:
+ Støtte for å velge systemspråk (i tilfelle svenskene og danskene skal bruke dette)
- Det meste er kun tilgjengelig på norsk
+ Fint-ish design
- Ikke mobilversjon
Sist endret: Oct 1, 2017 18:57:41 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 163750|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Oct 4, 2017 20:30:09 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Oct 4, 2017 20:30:09 GMT 1        på skrivebordsversjon       
noe som minner mer om dono enn dagens design
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 163908|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Baron de Fraque on Oct 8, 2017 21:59:29 GMT 1

Baron de Fraque Avatar
Baron de Fraque
Milliardærene

Medlem siden March 2016
116 poster
38 likerklikk
Oct 8, 2017 21:59:29 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Blogger.
Andebykroner som kan brukes på fete ting
Palestinavennlige feminister er det mest ironiske jeg ser.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 164036|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Baron de Fraque|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tor Duck on Oct 12, 2017 11:36:22 GMT 1

Tor Duck Avatar
Tor Duck
Hakkespettene

Medlem siden May 2013
7,349 poster
2,139 likerklikk
Oct 12, 2017 11:36:22 GMT 1        på skrivebordsversjon       
det må være dritenkelt å forstå fordi jeg er dum

også ville jeg likt noe som ligna på gml.dono
“Nature has cunning ways of finding our weakest spot.” ~ Call Me by Your Name
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 164105|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Tor Duck|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Trosland on Oct 12, 2017 17:20:50 GMT 1

Trosland Avatar
Trosland
Smartingene
Viseborgermester

Medlem siden March 2015
1,154 poster
148 likerklikk
Oct 12, 2017 17:20:50 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Noe likt som det gamle donald.no
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 164110|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Trosland|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Æsop on Oct 14, 2017 9:26:38 GMT 1

Æsop Avatar
Æsop
Milliardærene

Medlem siden June 2016
1,727 poster
500 likerklikk
Oct 14, 2017 9:26:38 GMT 1        på mobilversjon       
Gml.donald.no
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 164192|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Æsop|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by The Fighter Andre on Oct 14, 2017 11:20:33 GMT 1

The Fighter Andre Avatar
The Fighter Andre
Hakkespettene
Klanleder

Medlem siden July 2015
5,962 poster
1,231 likerklikk
Oct 14, 2017 11:20:33 GMT 1        på mobilversjon       
Hadde vore kjekt å sjå et utsjåande som lignar på gml.donald.no.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 164193|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = The Fighter Andre|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Oct 14, 2017 12:23:40 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Oct 14, 2017 12:23:40 GMT 1        på mobilversjon       
The Fighter Andre Avatar
Hadde vore kjekt å sjå et utsjåande som lignar på gml.donald.no.

Ein utsjånad
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 164200|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Patrick on Nov 7, 2017 23:53:37 GMT 1

Patrick Avatar
Patrick
Hakkespettenes klanleder

Medlem siden October 2015
5,140 poster
838 likerklikk
Nov 7, 2017 23:53:37 GMT 1        på mobilversjon       
Cash
jeg trenger snus
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 165467|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Patrick|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Dec 30, 2017 7:05:20 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,887 poster
379 likerklikk
Dec 30, 2017 7:05:20 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Et spørgsmål! Fordi denne tråd skabedes i Oktober måned undrer jeg hvordan det går med opgraderingen ...? Kommer det at bliv en opgradering af forumet før nytårsdagen?

Hvad kommer da at sker med nuværende medlemmer (brugerne)? Hvis forumet opdateres, skal vi, bruger, skaber et nyt konto på forumet?

Det jeg ønsker til forumet er at det bliver lidt tydligere med hvis det har kommet et nyt inlegg i tråden hvis man ik har kigget på det. Fordi det nuværende system med nuværende billeder er lidt usikkert hvilket er hvilket.
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 168578|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Dec 31, 2017 3:11:50 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Dec 31, 2017 3:11:50 GMT 1        på mobilversjon       
og alle andre:

Oppgraderingen kommer i hvert fall ikke før nyttår. Sannsynligvis i 2. kvartal av 2018. Er veldig mye sånn av og på når det gjelder jobbing med prosjektet, men det er ikke noe jeg stresser med. Det kommer, men om en stund.
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 168600|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Dec 31, 2017 12:55:50 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,887 poster
379 likerklikk
Dec 31, 2017 12:55:50 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Det er helt roligt, . Da ved jeg at det nye som kommer til Donaldforum kommer under senere af næste år med start imorgen. Jeg ser frem imod at få se hvad som kommer til forumet når det er klart for oppgraderingen :D

Ændret på søndag 31 December 2017
I burde ordne så det findes en afdelning for konkurrencer her på forumet eller hvis ik, så skal det synes lidt mere end almindelig tråd at det er en konkurrence.

Fortsæt med det gode arbejde samtidig som du har andet arbejde ved siden om ;)
Sist endret: Dec 31, 2017 13:34:33 GMT 1 av NyfikenMussePigg
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 168610|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Jan 7, 2018 20:56:09 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Jan 7, 2018 20:56:09 GMT 1        på skrivebordsversjon       
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 168980|Tittel = OPPGRADERING av DonaldForum|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>