Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


Galas tanker om forumets fremtid

Post by Galaniitoluodda on Mar 25, 2019 22:35:32 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk

Mar 25, 2019 22:35:32 GMT 1        på skrivebordsversjon       
God kveld, alle medlemmer på Dofo!

Aller først vil jeg si tusen takk for alle gratulasjoner og lykkeønsker i forbindelse med min overtagelse av Dofo, og tusen takk for tilliten. Dofo er et aldeles flott nettsted med masse hyggelige folk, og det er en stor ære å få stå i spissen for crewet på dette samfunnet.

For å gå rett på sak så har jeg ikke tenkt å bare sitte her, late meg i mitt slott og spise kaker og kokain, men har allerede nå satt i gang de første planene mine for å gjøre Dofo til et enda bedre sted både for oss som allerede er her og et mer attraktivt sted for dem som potensielt kan bli en del av fellesskapet her på siden.

Dette er noen av første tingene som kommer til å skje:

– Det skal avholdes et crewmøte der vi blant annet skal gå gjennom hvem som sitter i crewet, hvem som kanskje ikke trenger å sitte der akkurat nå og hvem som kanskje burde sitte der i stedet. Jeg håper vi oppnår enighet rundt eventuelle nedgraderinger, og at ingen trenger å føle at de har blitt «sparket» fra crewet, men heller tolke det som at det er tid for nye folk, nye ideer, og at meningen med alt er å ha et så aktivt og engasjert crew som mulig, et crew som er godt skikket til å møte alle nye utfordringer Dofo vil møte i tiden framover.

– Domenet donaldforum.no skal opp og gå igjen. I første omgang er vi kanskje nødt til å la det omdirigere til dono.forums.net, men hvis jeg får til å fikse det «ordentlig» (uten at det blir veldig dyrt) slik at alle linkene blir slik som donaldforum.no/user/55 med HTTPS, så skal vi selvfølgelig gjøre det.

– Vi har begynt å undersøke mulighetene for å innføre annonser på forumet og planlegger å prøve det ut snarest. Annonsene kommer ikke til å være forstyrrende pop-up-reklamer eller lignende, men bannere øverst/nederst på siden og eventuelt mellom forumposter i forumtrådene. Mobilversjonen vil ikke få noen annonser. Det er veldig fint om flest mulig Adblock-brukere skrur av Adblock for å støtte driften av Dofo, og ikke minst så vi ser hvor mye vi potensielt er i stand til å tjene i måneden. Når det gjelder innkomstutsikter er det veldig vanskelig å si hvor mye vi kommer til å tjene, og derfor skal jeg ikke engang prøve å gi noe estidop. Vi får se hvordan det går når annonsene først er på plass.

– Vi skal avholde en undersøkelse om forumets fremtid, funksjonalitet på den nye forumplattformen, branding av forumet, annonser, rekruttering av nye medlemmer og mye mer. Når vi da går videre i prosessen med de ulike planene vil vi vektlegge medlemmenes meninger høyt.

Flere planer for fremtidens Dofo kommer til å annonseres senere, og om du leser nøye og titter på mine ordvalg kan du kanskje finne et hint om hva fremtiden kan bringe med seg.

Galaniitoluodda
Eier og øverste administrator av Dofo
Sist endret: Mar 25, 2019 22:36:00 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 216177|Tittel = Galas tanker om forumets fremtid|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by The Fighter Andre on Mar 26, 2019 7:22:49 GMT 1

The Fighter Andre Avatar
The Fighter Andre
Hakkespettene
Klanleder

Medlem siden July 2015
5,962 poster
1,231 likerklikk
Mar 26, 2019 7:22:49 GMT 1        på mobilversjon       
Dette høres bra ut!
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 216205|Tittel = Galas tanker om forumets fremtid|Utgiver = The Fighter Andre|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Mar 26, 2019 7:33:00 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,927 poster
680 likerklikk
Mar 26, 2019 7:33:00 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Det låter bra! Tveksam till annonser mellan forumposterna men det går såklart att testa.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 216206|Tittel = Galas tanker om forumets fremtid|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Europe on Mar 26, 2019 10:10:07 GMT 1

Europe Avatar
Europe
Hakkespettene

Medlem siden May 2018
87 poster
27 likerklikk
Mar 26, 2019 10:10:07 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Det lyder spænende, glæder mig til at se forumet udvikle sig. (:
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 216221|Tittel = Galas tanker om forumets fremtid|Utgiver = Europe|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Mar 26, 2019 17:28:30 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Mar 26, 2019 17:28:30 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg har nå aktivert domenet Donaldforum.no igjen. Det er kun ett problem, jeg har nemlig ikke fått til å aktivere SSL (https) for det enda. Jeg har tatt kontakt med Forums.net support om det for det er veldig uklart hvordan jeg skal gjøre det, hva jeg må kjøpe og hvor jeg må sette det opp, osv. Forhåpentligvis er det mulig å ordne, må bare få vite hvordan først.

Foreløpig har jeg lagt inn en notis på Donaldforum.no om at forbindelsen ikke er sikker og oppfordrer alle til å bruke Dono.forums.net inntil videre. Jeg er klar over at notisen var synlig også på Dono.forums.net en liten stund i stad, det var på grunn av et uhell fra min side. Dette domenet er like sikkert som alltid.

(For ordens skyld er det ikke akkurat stor risiko for at det ville skjedd noe på Donaldforum.no heller, men det er alltid best å være på den sikre siden.)

Bilde av sikkerhetsnotisen:
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 216231|Tittel = Galas tanker om forumets fremtid|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Feb 29, 2020 21:45:14 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,837 poster
377 likerklikk
Feb 29, 2020 21:45:14 GMT 1        på skrivebordsversjon       
En ting som jeg fik erfare lige denne aften vil jeg gerne at I kigger igennem og se hvordan det kan udvikles til. Jeg håber at jeg kan lægge mit inlägg med mit forslag i denne tråd, fordi det drejer sig om forumets fremtid så det burde ikke være forkert sted.

Jo, det er nemlig sådan at når jeg var og gjorte en søgning i forumets søgfunktion og fik frem resultatene så kom det op til mig på hvordan det kan se ud i stedet for hvordan det ser ud i dag. Hvorfor ikke viser trådens rubrik i stedet for selve inlägget? Man vil ju trods at kunne se hvad tråden drejer sig om før man kigger ind på inlegget.

Ændret på onsdag 22 April 2020
Jeg fandt et bredbånd selskab blandt reklame på Donaldforum. Tak for reklamen :)
Nu skal jeg bare gå igenne så meget infordopion og se hvor meget det koster at købe bredbånd hos selskabet (må man skriver ud selskabets navn?)

, ,
Sist endret: Apr 22, 2020 22:12:21 GMT 1 av NyfikenMussePigg: Taknemmelig for reklamen jeg opdagede
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 245688|Tittel = Galas tanker om forumets fremtid|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Apr 23, 2020 9:30:18 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,667 likerklikk
Apr 23, 2020 9:30:18 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
Hvorfor ikke viser trådens rubrik i stedet for selve inlägget? Man vil ju trods at kunne se hvad tråden drejer sig om før man kigger ind på inlegget.
Mener du noe a la dette?

test-search.PNG


Dette er allerede mulig ved å velge "display results as threads" nederst på søkesiden, før du utfører søket.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 247540|Tittel = Galas tanker om forumets fremtid|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>