Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


Man ska inte döma hunden efter håren

Post by NyfikenMussePigg on Apr 14, 2024 13:49:30 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,850 poster
377 likerklikk

Apr 14, 2024 13:49:30 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Det er et svensk utrryck som beyder at man skal ikke bilda sig en opfattelse om nogen eller noget baseret (udefra) dess yttre udseende.

Har du set noget som du syntes (tycker) er dårlig, men efterfølgende når du får vide mere syntes at den er bedre endda (ändå)?

Fordi selv fik jeg denne oplevelse når jeg købte frimærker (frimärken) i et häfte. Mit første udtryck var, hva? Hvad er det for design på nye frimærken??

Se for jer selve. Hvad syntes I?

IMG_20240414_141815.jpg

Selv syntes jeg at frimærket ser ... nogenlunde simpel og ... ved ikke hvad. Men når jeg læser historien bag udseendet på Danmarks nye frimærker, syntes jeg det er smukke frimærker 😊
Hjertebølger Indland oser af enkel skønhed og dyb symbolik. Det tager sin inspiration fra den danske dagligserie, der har over 100 år på bogen. Især den gamle Bølgelinje fra 1905 har sat sit præg. Det har nemlig de karakteristiske tre bølgelinjer, der står som symboler for Danmarks vigtigste vandveje: Øresund, Storebælt og Lillebælt. De ni hjerter er lånt fra det såkaldte Lille Rigsvåben', og historien bag dem går faktisk helt tilbage til Knud den Sjettes tid i slutningen af 1100-tallet!

Udgivet i 2024
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 276916|Tittel = Man ska inte döma hunden efter håren|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 14, 2024 19:08:27 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,946 poster
681 likerklikk
Apr 14, 2024 19:08:27 GMT 1        på skrivebordsversjon       
designen är verkligen ingen favorit enligt mig, men det sjukaste är väl att de verkar kosta 25 kr/st!
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 276924|Tittel = Man ska inte döma hunden efter håren|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Apr 15, 2024 12:24:07 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,850 poster
377 likerklikk
Apr 15, 2024 12:24:07 GMT 1        på skrivebordsversjon       
robsan Avatar
designen är verkligen ingen favorit enligt mig, men det sjukaste är väl att de verkar kosta 25 kr/st!
Det beror på, utifrån nyheterna som jag har lyckats snappa upp omkring området, är att Postnord Danmark har lagt in momsen i frimärken, vilket Postnord Danmark beslöt sig att de nya frimärken som började gälla från i år, 2024 är det enda som gäller för inrikes brev. Medan de äldre frimärken har jag kunnat läsa her, er att man kan fortfarande använda dessa, men endast till utrikes brev.

Men en dansk minister undrer sig over varför Postnord Danmark tar detta beslut, og det undrer jag också.

Det är ju bra att Postnord Danmark ger möjligheten att använda frimärken som köptes innan år 2024. För de äldre frimärken får bara användas till utrikes brev eller paket, så de tre frimærker jeg har tilbage, ved jeg lige præcist hvorhen jeg skal sende det til. Men nu når jeg tænker over det, kan jeg send et brev til , hihi ^_^ det må jeg se hvis det bliver af eller ikke.
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 276948|Tittel = Man ska inte döma hunden efter håren|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Quick Reply