Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


Glass (is) i stora lass

Post by superhansen on Aug 28, 2023 20:06:30 GMT 1

superhansen Avatar
superhansen
Professorene

Medlem siden January 2023
2,391 poster
375 likerklikk

Aug 28, 2023 20:06:30 GMT 1        på skrivebordsversjon       
robsan Avatar
superhansen Avatar
Jag gillar daim-glass
gott, men också lite basic 

speciellt lite tråkigt i och med att den kostar 30 kr och man för samma pris brukar kunna få en kula kulglass som är far superior 
kanske är det sant. Men jeg kender ikke så meget andet svensk is
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268810|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = superhansen|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Aug 29, 2023 10:48:14 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Aug 29, 2023 10:48:14 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Daim, den var god når jeg spiste glassen (isen). Men nu kan jeg ikke gilla (lide) den mere, og det er på grund af struten som kommer i slutändan af glassen. Først spiser (äter) man den gode toppingen med vaniljglassen, chokoladen og de små kulor som findes på glassen. Sidst kommer den torra (tørre) struten.

Dette er min åsikt og smag på Daim struten 😊

, har du smagt eller spist sandwich? Hvis ikke, så anbefaler jeg dig at smage, for den er altid god uanset sæson. Til og med synes at den er en klassiker 🙂
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268849|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Aug 29, 2023 10:50:57 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Aug 29, 2023 10:50:57 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Der er en is (glass) som jeg har fundet i de danske is-boks (glassbox) særligt på 7-Eleven. Jeg kommer ikke på hvilket navn der på denne is, men tror isen har noget med champagne lignende i både smag og navn.

Nogen dansker som kender igen hvilken is jeg tænker på her? Har du smagt denne is? Hvordan smagte isen? God? Middel god? Eller ikke god?
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268850|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by superhansen on Aug 29, 2023 12:19:01 GMT 1

superhansen Avatar
superhansen
Professorene

Medlem siden January 2023
2,391 poster
375 likerklikk
Aug 29, 2023 12:19:01 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
Daim, den var god når jeg spiste glassen (isen). Men nu kan jeg ikke gilla (lide) den mere, og det er på grund af struten som kommer i slutändan af glassen. Først spiser (äter) man den gode toppingen med vaniljglassen, chokoladen og de små kulor som findes på glassen. Sidst kommer den torra (tørre) struten.

Dette er min åsikt og smag på Daim struten 😊

, har du smagt eller spist sandwich? Hvis ikke, så anbefaler jeg dig at smage, for den er altid god uanset sæson. Til og med synes at den er en klassiker 🙂
Sandwich-is?
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268859|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = superhansen|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Aug 29, 2023 14:29:13 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Aug 29, 2023 14:29:13 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Japp, , isens (glassens) navn er Sandwich.

Sandwich

Den er god, og er altid god hver gang jeg spiser denne is (glass) :)

Sandwich har findes også i andre smager. Som til eksempel Päron (pære) og mælkechokolade smag.

Sandwich med päron og mjölkchoklad

Hvis man ikke vil spise hveranden smag pære (päron) og mælkechokolade, så spiser man et af delene før den anden del.

Jeg tror jag husker at Sandwich har også haft pepparkakan og semla, som jeg også lide (gillar), mums. Längtar till att få tugga på pepparkakan och semla sandwich igen.
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268877|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by superhansen on Aug 29, 2023 15:20:47 GMT 1

superhansen Avatar
superhansen
Professorene

Medlem siden January 2023
2,391 poster
375 likerklikk
Aug 29, 2023 15:20:47 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg har smagt den originale, ja. Jeg anede ikke, at den også eksister i disse eksotiske smage.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268880|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = superhansen|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenFisk on Aug 30, 2023 0:21:32 GMT 1

NyfikenFisk Avatar
NyfikenFisk


Medlem siden October 2020
3,161 poster
444 likerklikk
Aug 30, 2023 0:21:32 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Dette mine kjære venner er min favorittis



<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268927|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenFisk|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Aug 30, 2023 18:54:04 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,935 poster
680 likerklikk
Aug 30, 2023 18:54:04 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenFisk Avatar
Dette mine kjære venner er min favorittis



ungefär hur mycket kostar den och hur mycket är det i den?
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268955|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenFisk on Aug 30, 2023 21:25:47 GMT 1

NyfikenFisk Avatar
NyfikenFisk


Medlem siden October 2020
3,161 poster
444 likerklikk
Aug 30, 2023 21:25:47 GMT 1        på mobilversjon       
robsan Avatar
NyfikenFisk Avatar
Dette mine kjære venner er min favorittis



ungefär hur mycket kostar den och hur mycket är det i den?

alt for mye for alt for lite
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268969|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenFisk|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Aug 30, 2023 21:32:49 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,935 poster
680 likerklikk
Aug 30, 2023 21:32:49 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenFisk Avatar
robsan Avatar
ungefär hur mycket kostar den och hur mycket är det i den?
alt for mye for alt for lite
misstänkte det ahaha

men ska absolut testa den och jag ser den nånstans 
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268970|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Aug 31, 2023 8:05:10 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Aug 31, 2023 8:05:10 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Tror jeg også skal smage Mövenpick vaniljglass. Fordi der er så mange forskellige vaniljglass, men antager at smagen er en smule forskellig fra virksomhed til verksamhet. så det er värd ett smaktest på deras vaniljglass.
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 268980|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Sept 5, 2023 14:41:22 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Sept 5, 2023 14:41:22 GMT 1        på skrivebordsversjon       
En tanke som jeg kom at tænke på når jeg såg Hjem-Is på noget sted i Sjælland, er nemlig dette ord is. Danskerne spiser is, kan jeg godt forstå, fordi dette produkt er jo nemlig lavet af is, fordi det er jo koldt.

Medan svenskarna äter glass. Hur fick svenskarna till detta ord för glass och inte is, som danskarna? Hvis danskerne spiser is og svenskarna äter glass. Hvad spiser norskerne?

Før man søger på selve ordet, går det at komme på hvorfor svenskarna anvender ordet glass i stedet for is?

Fordi hvis du siger til en svensk, hvis denne vil ha is, vil svensken højt sandsynligt at tænke på isbider eller is fra kolde steder som Antarktis og ikke på glass.

Dette svenske ord glass skal indvandrer nok passe på at altid ha to ss i ordet, for ellers vil ordet blive til glas og det betyder noget helt annnat, nemlig glas som i ett fönster, som i vindue på dansk. Glas går ikke at spise på ^^
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 269405|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenFisk on Sept 5, 2023 19:23:46 GMT 1

NyfikenFisk Avatar
NyfikenFisk


Medlem siden October 2020
3,161 poster
444 likerklikk
Sept 5, 2023 19:23:46 GMT 1        på skrivebordsversjon       

spiste denne her om dagen for første gang på sikkert 10 år
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 269492|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenFisk|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Sept 6, 2023 10:30:16 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,839 poster
377 likerklikk
Sept 6, 2023 10:30:16 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Hvordan smagte Daim isen (glassen) efter 10 år? Smagte det samme som for 10 år siden?
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 269551|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenFisk on Sept 6, 2023 16:50:45 GMT 1

NyfikenFisk Avatar
NyfikenFisk


Medlem siden October 2020
3,161 poster
444 likerklikk
Sept 6, 2023 16:50:45 GMT 1        på skrivebordsversjon       
NyfikenMussePigg Avatar
Hvordan smagte Daim isen (glassen) efter 10 år? Smagte det samme som for 10 år siden?
ja den var like god som den alltid har vært
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 269583|Tittel = Glass (is) i stora lass|Utgiver = NyfikenFisk|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Quick Reply